Προτάσεις για το Σχέδιο Νόμου του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
«Πλαίσιο για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας: Διατάξεις για την πολιτική προστασία και το Πυροσβεστικό Σώμα».
Σχετικά με το ανωτέρω σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας, σας παραθέτουμε τις επίσημες προτάσεις του Σωματείου μας, σχετικά με το “Άρθρο 11 Πυροσβεστικό Προσωπικό Επί Θητεία – Προσθήκη άρθρου 15Α στον Ν. 3938/2011”
- Άρθρο 15Α , 2, α)
” δεν έχουν υπερβεί το τριακοστό (30ο) έτος της ηλικίας τους”
Διαφωνούμε καθέτως στον ηλικιακό περιορισμό των 30 ετών. Με σεβασμό στον θεσμικό διάλογο, προτείνουμε τη διατήρηση των ίδιων ηλικιακών ορίων 40 έτη για μάχιμους, 50 για οδηγούς, που το ίδιο το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας όρισε στην πρόσφατη προκήρυξη Εποχικών Πυροσβεστών. Η επιλογή αυτή, προϊόν αξιολόγησης επιχειρησιακών αναγκών και κοινωνικών δεδομένων, αποτελεί τεκμήριο καταλληλόλητας και ρεαλισμού. Η εναρμόνιση αυτή θα διασφαλίσει τη συνέπεια της Πολιτείας, την ίση μεταχείριση όλων των εποχικών πυροσβεστών και την απρόσκοπτη αξιοποίηση πολύτιμου ανθρώπινου δυναμικού.
Σχετικά με τα κριτήρια μοριοδότησης πρόσληψης αυτών:
- 3, β: “η κατοχή πτυχίου Υποβρύχιου Καταστροφέα ή πτυχίου Σχολής Αλεξιπτωτιστών των Ενόπλων Δυνάμεων”
Θεωρούμε αδικαιολόγητη τη μοριοδότηση της κατηγορίας αυτής, καθώς δεν υφίστανται τα χαρακτηριστικά που ορίζουν μια ειδική μονάδα. Δεν προκύπτει πουθενά, ούτε επιχειρησιακά, ούτε θεσμικά, ότι οι Πυροσβέστες Γενικών Καθηκόντων αποτελούν ειδική ή αερομεταφερόμενη δύναμη.
Αντίθετα, μονάδες όπως η Ειδική Μονάδα Δασικών Επιχειρήσεων (ΕΜΟΔΕ) συγκροτήθηκαν με συγκεκριμένη αποστολή, εξειδικευμένη εκπαίδευση, ένταξη σε πτητικά μέσα και καθημερινή δράση σε δασικά συμβάντα πρώτης γραμμής. Δεν είναι λογικό, δίκαιο ή επιχειρησιακά ορθό να αποδίδονται ίδιες μοριοδοτήσεις σε δύο εντελώς διαφορετικές κατηγορίες προσωπικού.
Η εξίσωση αυτή αδικεί όσους έχουν τοποθετηθεί μέσω αξιολόγησης σε μονάδες αυξημένης ετοιμότητας και επικινδυνότητας και αλλοιώνει την έννοια της “Ειδικής Μονάδας”. Ζητούμε λοιπόν την αφαίρεση της σχετικής μοριοδότησης καθώς ο Πυροσβέστης Γενικών Καθηκόντων δεν ανήκει σε ειδική επιχειρησιακή κατηγορία.
- γ) ” ο αριθμός των αντιπυρικών περιόδων κατά τις οποίες ο υποψήφιος είχε την ιδιότητα του εποχικού πυροσβέστη “
Συμφωνούμε επί της αρχής με την πρόταση, με μόνη μας παρατήρηση την ανάγκη πρόβλεψης μοριοδότησης των Εποχικών Πυροσβεστών με 40 μόρια ανά αντιπυρική περίοδο, κατ’ αντιστοιχία με το καθεστώς που ισχύει για την ΕΜΟΔΕ. Η εμπειρία που αποκομίζεται από την εν λόγω προϋπηρεσία, παρότι δεν ασκείται στο πλαίσιο ειδικής μονάδας, ανταποκρίνεται πλήρως στα καθήκοντα Πυροσβεστών Γενικών Καθηκόντων. Ως εκ τούτου, η υπερμοριοδότηση της είναι ουσιώδης τόσο για την αντικειμενική αποτίμηση προσόντων, όσο και για την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του Πυροσβεστικού Σώματος.
- “δ) τα έτη εθελοντισμού στο Π.Σ.”
Συμφωνούμε επί της αρχής, μονή μας παρατήρηση:
Οι εθελοντές πυροσβέστες, για να λάβουν τα μόρια θα πρέπει να έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον τριετή συνολική πραγματική εθελοντική υπηρεσία από την ημερομηνία απόκτησης της ιδιότητας του εθελοντή πυροσβέστη μέχρι την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής στην προκήρυξη.
Στη βεβαίωση να αναγράφεται ο συνολικός χρόνος πραγματικής εθελοντικής υπηρεσίας που έχουν προσφέρει χωρίς να προσμετράται το χρονικό διάστημα αναστολής.
Δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής εθελοντές πυροσβέστες του Πυροσβεστικού Σώματος που έχουν
χάσει την ιδιότητα τους για τους λόγους που αναφέρονται στις περ. γ’, δ’ και ε’ του άρθρου 25
του ν. 4029/2011 (Α΄ 245).
- “στ) η εργασιακή εμπειρία ως οδηγού άδειας οδήγησης κατηγορίας Γ’ ή Δ΄, υπολογιζόμενη ανά μήνα”
Συμφωνούμε επι της αρχής και ειδικότερα, ζητούμε:
- Την πρόβλεψη επιπλέον μοριοδότησης της άδειας οδήγησης κατηγορίας Ε (CE), η οποία αποτελεί πιστοποίηση αυξημένων τεχνικών γνώσεων και δεξιοτήτων στον χειρισμό βαρέων και σύνθετων οχημάτων. Τα εν λόγω οχήματα χρησιμοποιούνται ευρέως στο Πυροσβεστικό Σώμα (όπως υδροφόρα, ρυμουλκούμενα, βυτιοφόρα, γερανοφόρα και ειδικά διασωστικά μέσα), καθιστώντας τη σχετική άδεια κρίσιμο προσόν για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών.
- Την αναγνώριση και επιπλέον μοριοδότηση της αποδεδειγμένης εργασιακής εμπειρίας υπαλλήλων κατόχων υπηρεσιακού διπλώματος οδήγησης ως Οδηγών – Χειριστών (Υ.Ο.Μ.) εντός του Πυροσβεστικού Σώματος, ως ειδική κατηγορία προσόντος που αντικατοπτρίζει την ουσιαστική εμπλοκή τους στη διαχείριση επιχειρησιακών μέσων υπό πραγματικές και απαιτητικές συνθήκες.
Η συμπερίληψη των ανωτέρω προσόντων στο σύστημα μοριοδότησης θα συμβάλει ουσιαστικά στην ενίσχυση της επιχειρησιακής ετοιμότητας του Σώματος, στην αξιοποίηση της εμπειρίας και στην επιλογή προσωπικού με υψηλό επίπεδο τεχνικής κατάρτισης και αποδεδειγμένη συνεισφορά, χαρακτηριστικά που συνδέονται άμεσα με την επιχειρησιακή δράση του Πυροσβεστικού Σώματος.
Περαιτέρω κριτήρια μοριοδότησης πρόσληψης:
- 25 μόρια στον υποψήφιο οποιασδήποτε κατηγορίας που είναι γονέας πολύτεκνης οικογένειας, 20 μόρια στον υποψήφιο που είναι γονέας τριών τέκνων, 15 μόρια στον υποψήφιο που είναι τέκνο πολύτεκνης οικογένειας και 10 μόρια στον υποψήφιο που είναι τέκνο τρίτεκνης οικογένειας.
- 10 μόρια στον υποψήφιο οποιασδήποτε κατηγορίας που διαθέτει δίπλωμα επαγγελματικής κατάρτισης (ΙΕΚ) Ειδικού Δασικής Προστασίας.
Κατά τα λοιπά άρθρα συμφωνούμε επί της αρχής.
Οι προτάσεις μας σχετικά με το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου μας